DIRECTE LINK NAAR RETOURPORTAAL

Bij MY Candy Store streven we ernaar om ervoor te zorgen dat onze klanten tevreden zijn met hun aankopen. We begrijpen echter dat er momenten kunnen zijn waarop je besluit één of meerdere producten te retourneren. Hieronder vindt je ons volledige retourbeleid dat van toepassing is op alle aankopen die via MY Candy Store zijn gedaan. Door een bestelling te plaatsen ga je akkoord met ons retourbeleid. Dit retourbeleid is in overeenstemming met de geldende wetgeving en doet geen afbreuk aan jouw wettelijke rechten als consument.

Retourbeleid

Retourtermijn

Je hebt het recht om je gehele bestelling of een gedeelte hiervan tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Binnen deze periode dien je jouw bestelling aan te melden voor retour via ons retourportaal (zie 'Hoe te retourneren' voor meer info). Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

Retourkosten

Enkel de kosten voor de retourzending van jouw thuis naar MY Candy Store zijn voor jouw eigen rekening. Deze kosten bedragen €6,95 per pakket voor Nederland, €9,95 per pakket voor België en Duitsland, en moeten, na de retour aanmelding via het retourportaal, vooraf online worden betaald om het retourlabel te kunnen downloaden. Bij retourneringen die wij handmatig moeten verwerken, worden de retourkosten van €6,95 (NL) / €9,95 (BE/DE) per pakket achteraf in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag, en worden deze kosten dus niet vooraf in rekening gebracht om het retourlabel te kunnen downloaden.

Retourvoorwaarden

Al onze producten worden geseald (verzegeld) en in een gesloten verpakking geleverd. Vanwege voedselhygiëne kun je alleen producten retourneren waarvan de verzegeling niet is verbroken en de verpakking niet is geopend. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dienen alle geleverde producten, of alleen de producten die je besluit om te retourneren, met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan MY Candy Store geretourneerd te worden. Ook dienen alle promotionele cadeaus die met jouw bestelling zijn meegeleverd, ongeopend te worden teruggestuurd wanneer de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Behandel de producten die je wilt retourneren met zorg en zorg ervoor dat ze bij een retour goed zijn verpakt. Ons advies is dan ook om de originele doos met eventueel bijgeleverd opvulmateriaal te gebruiken, en vooral voorzichtig te zijn met breekbare artikelen zoals glazen flessen. Mochten de producten tijdens de retourzending beschadigd raken als gevolg van nalatigheid door onvoldoende en onzorgvuldig verpakken, dan kunnen we de ontstane schade aan de producten als waardevermindering in mindering brengen op het terugbetalingsbedrag. 

Hoe te retourneren

Om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht dien je gebruik te maken van ons retourportaal. Deze is te vinden door op de roze link bovenaan deze pagina te klikken. Hierna kun je met behulp van een eenmalige code, die naar je e-mailadres is verstuurd, inloggen op jouw account in het retourportaal. Vind de bestelling die je wilt retourneren en klik op 'Retour aanvragen'. Selecteer welke producten je wilt retourneren en geef het gewenste retouraantal aan. Kies een retourreden voor elk product dat je wilt retourneren, en voeg eventueel opmerkingen toe. Mocht je liever geen retourreden willen opgeven, selecteer dan 'Ik ben van gedachten veranderd' bij elk product dat je wilt retourneren. Klik hierna nogmaals op 'Retour aanvragen'. Jouw retouraanmelding is nu compleet. Je ontvangt van ons binnen één werkdag een link om de retourlabel na betaling te downloaden. 

Het gebruik van het retourportaal is nodig om een soepele retourproces te kunnen garanderen. Mocht je problemen ervaren met het retourportaal, dan kun je ook jouw retour aanmelden via ons contactformulier, te vinden door hier te klikken. Wij zullen de retouraanmelding dan handmatig in ons systeem invoeren.

Terugbetaling

Wanneer je de gehele bestelling retourneert: zodra we jouw retourzending hebben ontvangen en geïnspecteerd, zullen we binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour overgaan tot de terugbetaling van jouw bestelbedrag (inclusief eventuele betaalde verzendkosten), mits alle retour aangemelde producten in goede orde zijn ontvangen en aan de retourvoorwaarden is voldaan.

Wanneer je een gedeelte van de bestelling retourneert: zodra we jouw retourzending hebben ontvangen en geïnspecteerd, zullen we binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour overgaan tot de terugbetaling van alleen de kosten van de geretourneerde producten, mits alle retour aangemelde producten in goede orde zijn ontvangen en aan de retourvoorwaarden is voldaan. De eventueel betaalde verzendkosten worden niet terugbetaald.

Alle terugbetalingen worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij jouw oorspronkelijke aankoop. Zoals eerder aangegeven bij 'Retourkosten', worden retourlabels niet vergoed en zijn dus voor rekening van de klant.

Vragen?

Als je verdere vragen hebt over ons retourbeleid of als je hulp nodig hebt bij het retourneren van een product, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan altijd voor je klaar!